Tal jeres sag – CSR

Mobiltelefoni med omtanke

Hos Vimobil giver vi dig mulighed for som virksomhed at gøre noget ekstra – uden det koster ekstra. Ja faktisk så oplever vi typisk, at virksomhederne sparer penge på at skifte til Vimobil fra gamle og forældede erhvervsabonnementer. Hos vimobil har vi:

  • Priser og pakker til rigtig fornuftige markedspriser.
  • Danmarks bedste netværksdækning (TDC’s net).
  • En fabelagtig kundeservice, der står på spring for at hjælpe dig og din virksomhed.

Men det handler naturligvis også om at tale med rigtig god samvittighed. Hos Vimobil donerer du de midler, der traditionelt bliver brugt på markedsføring og store organisationer, til en god sag. Og det sker i forholdet en til en – dermed sagt; Her er der ikke tale om overskudsdelinger eller andet i den dur. Hos vimobil er det en fast procentdel på 8–12% af dit/dine abonnement(er), der går direkte, til den/de sag(er) du har valgt. Om det er 8, 10 eller 12% der går videre, det er op til den aftale, som den NGO du har valgt at støtte har indgået med Vimobil. Jo mere NGO’en har til hensigt at fortælle om Vimobil – desto større en andel af dit abonnement kan de modtage.

Hvad får du?

Hvis du vælger Vimobil, får du – foruden lidt ekstra god samvittighed – også:

  • Muligheden for at bruge vores CSR-logo i din markedsføring (hjemmeside, mailsignatur, nyhedsbreve, facebook etc.
  • Link til din virksomhed på www.vimobil.dk under overskriften "Disse virksomheder har valgt at tale deres sag".
  • Og naturligvis nogle rigtig gode priser på mobiltelefoni.

Hvorfor skulle du?

Vores oplevelse er, at danske virksomheder ønsker at koble forretning med social ansvarlighed. CSR-strategier er stille og roligt ved at vinde fodfæste i alle typer og størrelser af danske virksomheder.

Begrebet "Shared value" handler om at skabe økonomisk værdi for virksomheden på en måde, der også skaber værdi for samfundet. Virksomhederne går fra at være udelukkende profitorienterede til at være skabere af "Shared Value".

Vi mener, at de virksomheder, der arbejder aktivt med CSR, gør en rigtig, god forretning. Det skaber en øget positiv opmærksomhed fra virksomhedens kunder og leverandører. Og medarbejderne føler en større stolthed og glæde ved at arbejde i virksomheden.

Det mener danskerne
  • 69% føler sig mere stolte af at arbejde i en virksomhed, når der støtter en human hjælpeorganisation.
  • 76% synes, det er positivt, at en virksomhed samarbejder med en humanitær hjælpeorganisation.
  • 70% mener, at en virksomheds bestræbelser på at tage samfundsansvar bliver mere troværdige, når virksomheden samarbejder med en humanitær hjælpeorganisation.
  • 72% vil hellere købe et produkt fra en virksomhed, der samarbejder med en humanitær organisation.
Kilde: YouGov/SOS Børnebyerne 2014

Samtidigt er det vigtigt at have en udadvendt CSR-strategi, så virksomheden får det kommunikeret ud i stedet for at holde det inden for husets egne fire vægge.

Defor har vi lavet et CSR-logo som virksomheder, der vælger Vimobil som mobilselskab, kan bruge i deres markedsføring.

Hvis du ønsker at læse mere om begrebet CSR, så kan vi henvise til: